Essay / 31.07.23
Veranderlijke gewaarwordingen
          
              Dossier
            P////AKT
          
      Poëzie / 31.07.22
/////
Çağlar Köseoğlu schreef dit gedicht als reactie op de tentoonstelling Spaghetti Rain van Koen Kloosterhuis Turning to Dust and Bones, part III in P////AKT, Amsterdam. Daarnaast zorgde Mica Pan voor de afsluitende interventie in P////AKT in de vorm van een Live Performance.

Foto door Charlott Markus, Tentoonstelling van Koen Kloosterhuis in P////AKT, Amsterdam
ik luister dekoloniaal naar drie synoniemen voor eerie
 metafysische spanning tussen aanwezigheid en afwezigheid op onze eerste date
 de vraag is dan altijd: wat voor agency is hier operatief?
 maar ook: gaat het altijd om een narratieve logica of
 hoe verhouden replica’s zich tot kapitaal?
 spaghetti, metalen organen, auditief toezicht en onhuiselijkheid
 ‘spaghetti’ is hier expansief, voorbij het Verlichtingssubject en ontvankelijk
 rakend aan het gevaarlijke spel met inheemse betekenissystemen
 dit zijn aanhoudende ///// epistemologische gaten in de Stille Oceaan
 bedoeld als ontspanning en rust bij high-end massagesalon Zenzu
 mijn sentimentaliteit is wit en jongensachtig en mijn vader dood – cyclisch
 ik dacht eigenlijk dat mijn alteriteit altijd al aan het bloeden was
 maar misschien is dit nog net geen genre
Performance van Mica Pan in P////AKT in reactie op de tentoonstelling van Koen Kloosterhuis, video documentatie door Ju An Hsieh

Foto door Charlott Markus, Tentoonstelling van Koen Kloosterhuis in P////AKT, Amsterdam
I am listening decolonially to three synonyms for eerie
 metaphysical tension between presence and absence on our first date
 the question then always is: what kind of agency is operative here?
 but also: does it always involve a narrative logic or
 how do replicas relate to capital?
 spaghetti, metal organs, auditory surveillance and unhomeliness
 ‘spaghetti’ here is expansive, beyond the Enlightenment subject and receptive
 cutting across the dangerous game with indigenous systems of meaning
 these are persisting ///// epistemological holes in the Pacific Ocean
 meant as relaxation and quietude at high end massage parlour Zenzu
 my sentimentality is white and boyish and my father dead – cyclically
 I actually thought that my alterity was always already bleeding
 but maybe this is not quite a genre yet

Foto door Charlott Markus, Tentoonstelling van Koen Kloosterhuis in P////AKT, Amsterdam

Foto door Charlott Markus, Tentoonstelling van Koen Kloosterhuis in P////AKT, Amsterdam
    Essay / 31.07.23
          
              Dossier
            P////AKT
          
Verhaal / 23.04.23
          
              Dossier
            P////AKT
          
Video / 25.09.23
          
              Dossier
            P////AKT
          
Verhaal / 19.02.23
          
              Dossier
            P////AKT
          
Memoir / 19.12.22
          
              Dossier
            P////AKT
          
Poëzie / 23.01.23
          
              Dossier
            P////AKT
          
Poëzie / 31.07.22
          
              Dossier
            P////AKT
          
Poëzie / 26.05.22
          
              Dossier
            P////AKT